طی یک اتفاق متوجه شدم که سیستم عامل اوبونتویم (Ubuntu mate 16.04) کاملا نا امن هست!

از اونجایی که من از دو سیستم عامل روی سیستمم استفاده می کنم از یک بوت لودر گراب (Grub boot loader) استفاده می کنم که در منوی بوت یک گزینه به نام:

Ubuntu GNU/Linux, with Linux 3.8.0-26-generic (recovery mode)

وجود داره. طی یک اتفاق مجبور شدم به این گزینه یک سری بزنم که به گزینه ی "Drop to root shell prompt" بر خوردم. کنجکاو شدم ببینم تا چه حد دسترسی بهم میده رفتم توش و نوشتم passwd [my-username] که دیدم ازم رمز جدید می خواد. طبق روال عادی رمز رو وارد کردم و قبول شد، ریبوت (Reboot) کردم و دیدم رمز عوض شد. به همین سادگی رمز عوض شد بدون این که ازم رمز قبلی رو بپرسه. البته که من هنوز تو استفاده از لینوکس تازه واردم ولی خیلی ساده رمزش شکسته شد.

حالا اگر شما هم از بوت لودر استفاده می کنید مراقب باشید چون حداقل یک مرحله هکر هایی که دسترسی فیزیکی دارند رو جلو انداختین!!